Petycje
Na podstawie art. 14 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1123) informuję, że w 2018 roku do Ośrodka Pomocy Społecznej w Staszowie wpłynęły petycje w trybie w/w ustawy tj.
Rejestr petycji:
Data złożenia petycji:15-11-2018 roku
Podmiot wnoszący petycję: Szulc-Efekt Sp. z o. o., ul. Poligonowa 1, 04-051 Warszawa
Treść petycji:
*II - Petycja Odrębna:*
§2.1) Na mocy art. 63 Konstytucji RP w ramach przepisów art 2 pkt 1, 2 i
3 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia
2014.09.05) w związku z art. 241 Kodeksu postępowania administracyjnego
(wnioski optymalizujące funkcjonowanie administracji publicznej),
wnosimy petycję do Kierownika JST o próbę dokonania analizy - możliwości
wdrożenia w Urzędzie/Jednostce/Spółce Komunalnej- procedur związanych z
pełnym użytkowaniem środków komunikacji elektronicznej w postępowaniach
o udzielenie zamówienia - w formie o której mowa w art. 10a Ustawy
Prawo zamówień publicznych.
Oczywiście wnioskodawca jest świadomy przesunięcia vacatio legis - do
2020 r. i obowiązywania już przedmiotowych przepisów w zakresie zamówień
przekraczających progi unijne.
§2.2) Na bazie dokonanej analizy wnosimy o krótkie, kilkuzdaniowe
podsumowanie w odpowiedzi na niniejszą petycję - mocnych i słabych stron
ewentualnego wdrożenia procedur pełnego użytkowania środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniach o udzielenie zamówienia.
Oczywiście w odniesieniu do obecnie panującego w Jednostce stanu
faktycznego.
§2.3) Aby zachować pełną jawność i transparentność działań - wnosimy o
opublikowanie treści petycji na stronie internetowej podmiotu
rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego (Adresata) - na
podstawie art. 8 ust. 1 ww. Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z dnia
2014.09.05) - co jest jednoznaczne z wyrażeniem zgodny na publikację
wszystkich danych. Chcemy działać w pełni jawnie i transparentnie.
Osnowa Petycji i wniosku - en bloc:
Wnioskodawca pozwala sobie zwrócić uwagę Decydentów na wzmiankowaną
wyżej problematykę w oparciu o powołane w komparycji argumenty oraz dane
będące w jego posiadaniu, z których wynika, że w niektórych Urzędach
ilość postępowań przetargowych prowadzonych z jednym oferentem -
dochodzi do 46 % - sic !
Taka sytuacja musi niepokoić każdego podatnika i wymaga analizy pod
kątem wdrożenia ewentualnych procedur sanacyjnych.
Pomimo, że nie wnioskujemy o informację przetworzoną w zakresie
wymagającym znacznych nakładów pracy, uzasadniamy nasze pytania
stosownie do brzmienia art. 3 ust. 1 pkt. 1 Ustawy o dostępie do
informacji publicznej – tym, że przedmiotowa informacja oraz ewentualna
późniejsza próba optymalizacji tego obszaru wydaje się szczególnie
istotna z punktu widzenia Interesu Społecznego - jak argumentowano powyżej.
Zastrzegamy sobie możliwość opublikowania efektów Akcji na naszym
portalu www.gmina.pl <http://www.gmina.pl>
§3) Wnosimy o zwrotne potwierdzenie otrzymania niniejszego wniosku i
petycji w trybie odnośnych przepisów - na adres e-mail
elektronizacja-zamowien@samorzad.pl
<mailto:elektronizacja-zamowien@samorzad.pl>
§4) Wnosimy o to, aby odpowiedź w przedmiocie powyższych pytań
złożonych na mocy art. 61 Konstytucji RP w związku z art. 241 KPA, oraz
w przedmiocie petycji została udzielona - zwrotnie na adres e-mail
elektronizacja-zamowien@samorzad.pl
<mailto:elektronizacja-zamowien@samorzad.pl> - w terminach określonych
w odnośnych Ustawach. Stosownie do art. 14 § 1 KPA prosimy o
przesyłanie odpowiedzi/informacji - jedynie w formie elektronicznej
(bez użycia poczty konwencjonalnej) pod podany powyżej adres -
przypominamy że zarówno Władza Ustawodawca jak i Wykonawcza szczególną
rolę przywiązuje w ostatnim czasie do komunikacji elektronicznej z
Interesantami.
§5) Wniosek został sygnowany bezpiecznym, kwalifikowanym podpisem
elektronicznym - stosownie do wytycznych Ustawy z dnia 5 września 2016
r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U.2016.1579
dnia 2016.09.29)
Wnioskodawca:
Osoba Prawna
Szulc-Efekt sp. z o. o.
Prezes Zarządu: Adam Szulc
ul. Poligonowa 1
04-051 Warszawa
nr KRS: 0000059459
Kapitał Zakładowy: 222.000,00 pln
www.gmina.pl <http://www.gmina.pl> www.samorzad.pl <http://www.samorzad.pl>
Dodatkowe informacje:
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 1 Ustawy o petycjach (Dz.U.2014.1195 z
dnia 2014.09.05) osobą reprezentująca Podmiot wnoszący petycję jest
Prezes Zarządu Adam Szulc.
Stosownie do art. 4 ust. 2 pkt. 5 ww. Ustawy petycja niniejsza została
złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a wskazanym
zwrotnym adresem poczty elektronicznej jest:
elektronizacja-zamowien@samorzad.pl
<mailto:elektronizacja-zamowien@samorzad.pl>
Nazwa komórki załatwiającej petycję: Dział Finansowo – Księgowy
Sposób załatwienia petycji: w dniu 24.01.2019 roku wysłano odpowiedź na petycję: skan do pobrania